مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-19فناوري

جزییات اولین خدمات اینترنت ماهواره ای کشور از زبان قائم مقام وزیر ارتباطات


امیرلاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری فارس خدمات اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در کشور و زمان آغاز خدمات این شرکت را تشریح کرد.

-  امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرگزاری فارس، درخصوص خبر عقد قرارداد و تفاهم همکاری با یک شرکت در دوبی مبنی بر ورود اینترنت ماهواره ای به کشور، گفت: خدمات ماهواره ای در جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و توسعه زیرساخت ارتباطی کشور بالاخص در مناطق صعب العبور و ارائه سرویس مقرون به صرفه و با کیفیت در مناطق روستایی و دور افتاده، به عنوان یکی از کاربردهای اصلی اینترنت ماهواره ای انجام می شود که با اعطای این مجوز این امکان فراهم خواهد شد.

  وی در پاسخ به این سوال که در اعلام پایبندی اپراتور یاه ست به قواعد سرزمینی یا لندینگ رایت ایران چه قواعدی مشخصا باید رعایت شود، گفت: مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره ای در جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبه شماره 5 جلسه 303 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است.

لاجوردی ادامه داد: این مقررات به منظور تامین ارتباطات مطمئن مشترکین از طریق ماهواره به صورت مقرون به صرفه، پایدار و مورد اطمینان تحت شرایط فنی و تجاری مطلوب تدوین شده و همچنین مستلزم دریافت مجوز و رعایت قوانین و مقرر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اولین خدمات اینترنت ماهواره ای کشور از زبان قائم مقام وزیر ارتباطات

جزییات اولین خدمات اینترنت ماهواره ای کشور از زبان قائم مقام وزیر ارتباطات