مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 15:302023-12-10دانش

استفاده از گرافن و نقاط کوانتومی در یک پروژه مشترک اروپایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با همکاری چند شرکت و مرکز تحقیقات دانشگاهی، پروژه ای به نام 2 DNEURALVISION آغاز شده که هدف از آن استفاده از مواد دو بعدی نظیر گرافن و تک لایه های دی کالکوژنید فلزات واسطه و همچنین نقاط کوانتومی برای ساخت حسگر ها و قطعات .

- با همکاری چند شرکت و مرکز تحقیقات دانشگاهی، پروژه ای به نام 2 DNEURALVISION آغاز شده که هدف از آن استفاده از مواد دو بعدی نظیر گرافن و تک لایه های دی کالکوژنید فلزات واسطه و همچنین نقاط کوانتومی برای ساخت حسگر ها و قطعات فتونیکی و الکترونیکی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با همکاری چند شرکت و مرکز تحقیقات دانشگاهی، پروژه ای به نام 2 DNEURALVISION آغاز شده که هدف از آن استفاده از مواد دو بعدی نظیر گرافن و تک لایه های دی کالکوژنید فلزات واسطه و همچنین نقاط کوانتومی برای ساخت حسگر ها و قطعات فتونیکی و الکترونیکی است.

این پروژه از 10 اکتبر در بارسلون اسپانیا با بودجه 5٫5 میلیون یورویی آغاز شده است.

این پروژه از جمله پروژه های Horizon اروپا است، حمایت مالی کمیسیون اروپا را به دنبال داشته و به دنبال توسعه نسل جدید سامانه های بینایی کامپیوتری و کمپلکس های فتونیکی و الکترونیکی کم مصرف است که بتواند در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز کار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از گرافن و نقاط کوانتومی در یک پروژه مشترک اروپایی

استفاده از گرافن و نقاط کوانتومی در یک پروژه مشترک اروپایی