مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-05اجتماعي

صنایع دستی اصفهان یک مزیت رقابتی است


در میان دغدغه ها و چالش های موجود در حوزه زیست محیطی و آلودگی هوا که بعضاً صنایع بزرگ ایجاد کرده اند، صنایع دستی یکی از مواردی است که پیوند عمیقی با محیط زیست دارد و می تواند در این زمینه نیز کمک کننده باشد.

- اگر ما بخواهیم یک مزیت رقابتی برای اصفهان تعریف کنیم مباحث فرهنگی و ازجمله صنایع دستی بسیاربیشتر از سایر حوزه ها از مزیت رقابتی در این خصوص برخوردار است.

این بخشی از صحبت های مجدالدین تاج، رییس اتحادیه صنایع دستی شهرستان اصفهان است.

او در گفت وگو با ایسنا و با بیان اینکه اصفهان در زمینه صنایع دستی از دو جایگاه بسیار مهم برخوردار است، اظهار کرد: از میان 602 رسته به ثبت رسیده صنایع دستی در یونسکو حدود 200 رسته در اصفهان فعال است که این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

ضمن اینکه ایران در رده سوم تولید صنایع دستی در جهان قرار دارد و به عبارتی ایران، چین و هند 3 کشور برتر تولیدکننده صنایع دستی در دنیا به شمار می روند.

به واسطه این عناوین مهم و البته حضور و فعالیت هنرمندانِ ما، دو عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق در حوزه صنایع دستی به اصفهان اختصاص یافته است.

تاج اضافه کرد: رتبه ایران در زمینه صادرات صنایع دستی، عدد 48 است و کشورهای جنوب شرق آسیا که به لحاظ رده تولید از ایران بسیار عقب تر و به چند رشته محدود هستند در حوزه صادرات از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی اصفهان یک مزیت رقابتی است

صنایع دستی اصفهان یک مزیت رقابتی است