مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-07سياسي

صفر تا صد پروژه پرتاب کپسول زیستی به فضا از زبان رییس سازمان فضایی ایران


پس از پرتاب موفق کپسول زیستی که 15 آذرماه با پرتابگر بومی سلمان انجام شد، رییس سازمان فضایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ابعاد مختلف این کپسول را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران شب گذشته در برنامه گفتگکوی ویژه خبری، پس از پرتاب موفق کپسول زیستی با یک پرتابگر کاملا ایرانی، با بیان اینکه آخرین پرتاب های ایران در اوایل دهه نود انجام و سپس با یک وقفه طولانی مدت روبرو بودیم، اظهار کرد: حرکت در این حوزه کند پیش رفت در حالی که بحث زیست فضا و اکتشافات فضایی از مولفه های مهم فضایی کشورها به شمار می رود.

سالاریه ادامه داد: بررسی شرایط زندگی موجود زنده، امکان حیات در شرایط سخت خاص فضایی، بحث فضانوردی و دستیابی به منابع ارزشمند سایر کرات برنامه ای است که اگر آن را آغاز نکنیم و برای آن کار مطالعاتی جدی نداشته باشیم از غافله به شدت عقب خواهیم ماند و زمانی به خود خواهیم آمد که فاصله بسیار طولانی با کشورهای حوزه صاحب تکنولوژی پیدا کرده ایم؛ از همین رو در برنامه 10 ساله فضایی با جدیت بخش خوبی از برنامه به این حوزه اختصاص یافته است.

وی افزود: این برنامه با بحث اعزام، پرتاب کپسول های زیستی و طراحی پرتابگرهای متناسب با شرایط زیستی آغاز شده است، البته روی این موضوع بسیار تاکید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد پروژه پرتاب کپسول زیستی به فضا از زبان رییس سازمان فضایی ایران

صفر تا صد پروژه پرتاب کپسول زیستی به فضا از زبان رییس سازمان فضایی ایران