مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-19فرهنگي

مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی ظهر امروز در  آیین خاکسپاری شاعر پیشکسوت ایران استاد علی نظمی تبریزی که با حضور تراب محمدی معاون سیاسی و امنتیی استاندار آذربایجان شرقی و جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و ادب در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مقبره الشعرا در طول تاریخ، مدفن بیش از 400 شاعر و ادیب است و امروز به مثابه ی صدفی درّ و گوهر رخشنده ی دیگری از گنجینه ی ادبیات آذربایجان را در سینه خود جای می دهد.

وی افزود: استاد علی نظمی از بزرگان شعر ایران و افتخار آذربایجان بود و عنوان پیشکسوت شعر و ادب ایران زمین به حق زیبنده ی وی بود.

بلاغی، تصریح کرد: امیدواریم شعرای جوان اساتیدی چون زنده یاد استاد نظمی را شمع راه خود قرار داده و مسیر تعالی شعر فاخر را بپیمایند.

وی افزود: استاد نظمی اگرچه در برهه ای از زندگی ادبی خود گمنام زیسته اما در سالهای اخیر شاگردان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه ی ادبی کشور تحویل داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: هویت ایرانی و اسلامی برای استاد نظمی از اهمیت بالایی برخوردار بود و اصالت هنر در اشعار وی موج می زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می شود

مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می شود