مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-06سياسي

پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان


جدیدترین کپسول زیستی ایران ساعاتی پیش با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت پرتاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در راستای عزم دولت مردمی سیزدهم برای احیای بخش های مختلف صنعت فضایی کشور و تثبیت دانش کسب شده در حوزه زیست فضایی، ساعاتی پیش جدیدترین کپسول زیست فضایی کشورمان با پرتابگر بومی سلمان، با موفقیت پرتاب شد.

این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام انسان به فضاست که به منظور توسعه و اکتساب فناوری های مورد نیاز در این راستا، به ارتفاع 130 کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.

    با پرتاب موفق این کپسول 500 کیلوگرمی که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده، توسعه فناوری های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه های کنترل سرعت و سپر ضربه گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی و .

مورد آزمایش قرار گرفت.

    پرتابگر این کپسول که سلمان نام دارد، اولین نسخه از این کلاس پرتابگرهاست که قابلیت پرتاب کپسول های زیستی با وزن نیم تن را داراست و ویژگی های متعدد و پیشرفته ای در حوزه پیشران، ایرودینامیکی و کنترل داشته و توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده و تماما بومی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان

پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان