مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-02بين الملل

چرا هم حزبی های نتانیاهو تصمیم به ترور کیسینجر داشتند؟


گروهی از افراطی ها درون حزب لیکود، در سال 1977 برای ترور هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا برنامه ریزی کرده بودند.

- پایگاه خبری جماران؛ محمدحسین لطف الهی - هنری کیسینجر، روز چهارشنبه 29 نوامبر در سن 100 سالگی در گذشت.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی به 100 سالگی رسید که تا آخرین هفته ها هنوز به دقت موضوعات مهم بین المللی را دنبال می کرد و نظرات او بازتاب های زیادی در میان کارشناسان حوزه روابط بین الملل داشت.

با این حال، اگر نزدیک به پنج دهه قبل، برخی اعضای حزبی که امروز در اسراییل حاکم است می توانستند به طرح های خود جامه عمل بپوشانند، کیسینجر نمی توانست بیش از 55 سال عمر کند.

کیسینجر اگر چه به عنوان دیپلماتی شناخته می شد که توان اثر گذاری بالایی در تحولات بین المللی دارد اما او نیز مانند بسیاری از دیپلمات های ارشد آمریکایی در موضوع اسراییل امکان اثرگذاری قابل توجهی نداشت و هرچند تلاش کرد تا در برخی موارد سیاست های مد نظر ایالات متحده را به اسراییل دیکته کند، اما این امر سبب شد تا برخی از اعضای حزب لیکود، او را دشمن منافع اسراییل تصور کنند.

در دهه 1970، بر اساس برخی گزارش های بازمانده از آن زمان که پایگاه خبری اینترسپت به بازخوانی آن ها پرداخته، تعدادی از اعضای حزب لیکود که امروز کنترل دولت اسراییل را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هم حزبی های نتانیاهو تصمیم به ترور کیسینجر داشتند؟

چرا هم حزبی های نتانیاهو تصمیم به ترور کیسینجر داشتند؟