مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-10اقتصادي

اهداف سفر هیئت اقتصادی گیلان به روسیه چیست؟


تمایل روسیه برای سرمایه گذاری در خط آهن رشت- آستارا و تکمیل و بهره برداری از آن نشان می دهد که گیلان نقشی مهمی و تاثیر گذاری در گشایش وضعیت اقتصادی کشور دارد و هدف سفر هیئت اعزامی گیلان به کشور روسیه رایزنی در موارد ذکر شده با مسوولان روسی است.

- خبرگزاری فارس؛ سعید شفیعی ثابت: استان گیلان به دلیل وجود بنادری همچون بندر انزلی با 17 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 10 میلیون تن کالا، بندر کاسپین با چهار پست اسکله فعال، یک پست اسکله رو رو و ظرفیت 15 میلیون تن کالا، بندر آستارا، وجود منطقه آزاد انزلی، خط ترانزیتی دریایی، ریلی، زمینی و هوایی و همچنین به علت قرارگیری در حاشیه دریای خزر نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور از طریق عضویت ایران در اتحادیه جهانی اقتصادی اوراسیا دارد.

سابقه چند صد ساله گیلان در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان بدون شک منجر به آشنایی با فرهنگ تجاری و ساز و کارهای اداری کشورهای مزبور موجب اعتماد متقابل، سرعت بخشیدن به دریافت و ارائه خدمات و همچنین امکان گسترش امر تجارت (صادرات و واردات) می شود.

نقش مهم و محوری گیلان در گسترش ارتباط میان ایران و روسیه دی ماه سال 1400 بود که سنگ بنای دور جدید روابط اقتصادی ایران و روسیه به دنبال سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف سفر هیئت اقتصادی گیلان به روسیه چیست؟

اهداف سفر هیئت اقتصادی گیلان به روسیه چیست؟