مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-06پزشكي

پایان نهمین فاز سراسری واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در سیستان و بلوچستان


رییس اداره مدیریت بهداشت سیستان و بلوچستان بیماری های طیور از اتمام نهمین فاز سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی استان خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره مدیریت بهداشت سیستان و بلوچستان بیماری های طیور از اتمام نهمین فاز سراسری واکسیناسیون رایگان نیوکاسل با پوشش حداکثری در طیور بومی استان خبر داد.

دکتر محمد کریم پورمند در گفت وگو با ایسنا، در خصوص نهمین فاز سراسری واکسیناسیون نیوکاسل گفت: در این طرح بیش از 438 هزار قطعه و از ابتدای سال 875 هزار قطعه طیور بومی در سطح استان از طریق واکسن آشامیدنی، علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان، واکسینه شدند.

دکتر پورمند افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالابردن سطح ایمنی در طیور بومی منطقه، مانع از سرایت بیماری به مجموعه های پرورش صنعتی طیور می شود.

بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس و یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش دهندگان طیور صنعتی (مرغداری ها) و روستاییان می شود.

وی گفت: بیماری نیوکاسل یکی از خطرناکترین بیماری های ویروسی طیور و به شدت مسری است که در گونه های مختلف پرندگان اهلی و وحشی دیده می شود و معمولا تلفات زیادی در طیور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نهمین فاز سراسری واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در سیستان و بلوچستان

پایان نهمین فاز سراسری واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در سیستان و بلوچستان