مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 16:152023-12-03فرهنگي

فیلم هایی که معلولان را روی پرده آوردند


سینمای ایران طی بیش از نیم دهه، ادای دین خوبی نسبت به معلولان و کم توانان ذهنی و جسمی داشته است؛ در این سال ها آثاری با محوریت این قشر به تولید رسیده که جنبه های مختلفی از مشکلات و نقش آنها در خانوده و جامعه را به تصویر کشیده و هر بار نگاه جدیدی به این حوزه .

- سینمای ایران طی بیش از نیم دهه، ادای دین خوبی نسبت به معلولان و کم توانان ذهنی و جسمی داشته است؛ در این سال ها آثاری با محوریت این قشر به تولید رسیده که جنبه های مختلفی از مشکلات و نقش آنها در خانوده و جامعه را به تصویر کشیده و هر بار نگاه جدیدی به این حوزه تزریق شده که از بیان کلیشه ای آن جلوگیری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایرنا نوشت: معلولان و کم توانان به عنوان بخشی از کلونی جامعه، عهده دار بخش هایی از روایت گری سینمایی بوده اند.

این اتفاق در سینمای جهان با آثار مهمی چون نظریه همه چیز، من پیش از تو، کریپ کمپ، ری، نفس بکش، داستان تری فاکس، دست نیافتنی ها، پای چپ من، راه برو بران رودئو، اصول مراقبت، لباس غواصی و پروانه و.

رقم خورده است.

در سینمای ایران نیز آثار بسیاری، گوشه هایی از زندگی معلولان را به نمایش گذاشتند که این تصویرگری، در برخی موارد، در حافظه ماندگار مخاطبان ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم هایی که معلولان را روی پرده آوردند

فیلم هایی که معلولان را روی پرده آوردند