چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 07:452023-12-13اجتماعي

اولین نقشه های جامع ناسا از منابع گرد و غبار معدنی سطح زمین

ناسا در ماموریت «EMIT»، یک طیف سنج را برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد ترکیب مواد معدنی سطح زمین به کار گرفته و موفق شده است تا مکان دقیق منابع منتشرکننده گرد و غبار معدنی را مشخص کند.

- ناسا در ماموریت EMIT ، یک طیف سنج را برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد ترکیب مواد معدنی سطح زمین به کار گرفته و موفق شده است تا مکان دقیق منابع منتشرکننده گرد و غبار معدنی را مشخص کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، ماموریت بررسی منبع گرد و غبار معدنی سطح زمین (EMIT) ناسا اولین نقشه های جامع را از مناطق منبع غبار معدنی جهان ایجاد کرده است که مکان دقیق 10 ماده معدنی کلیدی را براساس نحوه انعکاس و جذب نور ارائه می دهد.

هنگامی که باد این مواد را به هوا می برد، آنها با توجه به ترکیب خود، جو و سطح زمین را سرد یا گرم می کنند.

درک کردن فراوانی مواد معدنی در سراسر جهان به پژوهشگران کمک می کند تا اثرات آب وهوایی آینده را پیش بینی کنند.

ماموریت EMIT که در سال 2022 به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد، شامل یک طیف سنج تصویربرداری است که در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا ساخته شده است.

این ماموریت، نیاز حیاتی دانشمندان حوزه آب و هوا را برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد ترکیب مواد معدنی سطح زمین برآورده می کند.

اولین نقشه های جامع ناسا از منابع گرد و غبار معدنی سطح زمین