مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 11:552023-11-23اقتصادي

قوانین موجود، صادرات و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد


دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: صادرات و واردات، همزاد یکدیگر بوده و از مقوله های اصلی تجارت هستند، اما برخی دستورالعمل ها و مصوبات به گونه ای تدوین می شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می گیرند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز گفت: صادرات و واردات، همزاد یکدیگر بوده و از مقوله های اصلی تجارت هستند، اما برخی دستورالعمل ها و مصوبات به گونه ای تدوین می شوند که این دو حوزه در تقابل با یکدیگر قرار می گیرند.

رضا جعفری پنجشنبه، دوم آذرماه در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز و مرکز پژوهش های اتاق تبریز، تحریم های بانکی، عدم تعامل با کشورهای دنیا و چند نرخی بودن ارز، سه مشکل عمده ای هستند که صادرات را با چالش مواجه کرده اند.

وی گفت: ایران از سال 1357 در تحریم است، اما معضل اصلی صادرکنندگان در این برهه از زمان، تحریم های پولی، مالی و بانکی است که به شدت مشکل ساز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین موجود، صادرات و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد

قوانین موجود، صادرات و واردات را در تقابل با هم قرار می دهد