مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-19سياسي

توزیع 50 هزار تاکسی و 10 هزار اتوبوس برقی بین شهرداری های کشور


پیش بینی شده است 200هزار موتورسیکلت برقی ، 50 هزار تاکسی برقی و 10 هزار اتوبوس برقی بین شهرداری های کشور توزیع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، احمد وحیدی روز سه شنبه در همایش روز ملی حمل و نقل با تاکید بر دستاوردهای سال های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده اند.

وزیر کشور با تاکید بر وجوه متعدد حوزه حمل و نقل از جمله تامین نیازها و خواست مردم، ایمنی و امنیت، سازگاری با محیط زیست و در نهایت فراهم کردن آسایش و رفاه مردم اظهار کرد باوجود تلاش هایی که در سال های اخیر انجام شده، ناوگان حمل و نقل درون شهری فرسوده است و هنوز پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

وی اضافه کرد: علاوه بر انواع روش های حمل و نقل موجود، روش های دیگری همچون مونوریل و تراموا نیز در دستور کار قرار دارد و بر طبق آن در 5 شهر طرح های تراموا و در 2 شهر طرح های منوریل در دست بررسی است.

وحیدی تاکید کرد: برقی شدن حمل و نقل، فصل جدیدی را در این حوزه به خصوص در کلان شهرها که برخی هم دچار آلودگی محیط زیستی هستند، رقم زده است.

در گذشته بحث گرانی برقی سازی ناوگان حمل و نقل مطرح بود اما اکنون با توجه به آثار سوء محیط زیستی سوخت های فسیلی، ضرورت این اقدام را بیشتر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 50 هزار تاکسی و 10 هزار اتوبوس برقی بین شهرداری های کشور

توزیع 50 هزار تاکسی و 10 هزار اتوبوس برقی بین شهرداری های کشور