مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:102023-12-18پزشكي

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در پویش ملی سلامت 


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این دانشگاه در 25 آذرماه امسال رتبه دهم کشوری را در پویش ملی سلامت کسب کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این دانشگاه در 25 آذرماه امسال رتبه دهم کشوری را در پویش ملی سلامت کسب کرد.

حامد جزجلالیان در گفت و گو با ایسنا، با اعلام غربالگری حدود 193 هزار نفر از افراد بالای 18 سال در جمعیت زیر پوشش دانشگاه نیشابور افزود: غربالگری دیابت و فشارخون بالا به صورت فعال همزمان با پویش ملی سلامت در سراسر کشور از بیستم آبان ماه سال جاری آغاز و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت که با اجرای این پویش انتظار می رود بیماران مبتلا به فشارخون بالا و دیابت شناسایی شوند.

وی اظهار کرد: از حدود 193 هزار نفر افراد بالای 18 سال غربالگری شده 13هزار و 888 نفر در مرحله پیش دیابت، 34 هزار و 710نفر در مرحله پیش فشارخون بالا، 2245 نفر مشکوک به فشارخون بالا و 1938 نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند و جهت انجام پیشگیری های بیشتر و یا درمان به پزشک مربوطه ارجاع داده شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: این افراد کسانی بودند که از وضعیت فشارخون و قند خون خود بی اطلاع بوده اند و قطعاً در صورت عدم سنجش و کنترل عوارض بعدی گریبانگیر آنها می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در پویش ملی سلامت 

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در پویش ملی سلامت