مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 03:302023-12-04پزشكي

نیازهای جمعیت سالمند ایران تا سال 1420


محققان در یک مطالعه که با محوریت سالمندان انجام شده است، به بررسی نیازهای جمعیت سالمند ایران تا سال 1420 پرداخته و نکات مهمی را در این خصوص مطرح کرده اند.

- محققان در یک مطالعه که با محوریت سالمندان انجام شده است، به بررسی نیازهای جمعیت سالمند ایران تا سال 1420 پرداخته و نکات مهمی را در این خصوص مطرح کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توانایی رسیدن یک جمعیت به سالمندی، از بزرگ ترین موفقیت های بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت های بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژی های جدید در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها، اجرای موفقیت آمیز برنامه های تنظیم خانواده، بهبود شرایط اقتصادی - اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ و میر و افزایش امید زندگی است.

اهمیت این موضوع زمانی مسجل تر است که افزایش تعداد سال های زندگی و به تبع آن امید به زندگی با افزایش کیفیت زندگی در دوره سالمندی توأم باشد.

منظور از کیفیت زندگی مطلوب در دوره سالمندی، حفظ سلامت عمومی و روانی، حفظ توانایی های جسمی - حرکتی، حفظ ارتباطات اجتماعی و همچنین حفظ توانایی در انجام فعالیت های ورزشی و بدنی و حتی درآمدزایی است.

به بیان محققان، در اوایل دهه 80 میلادی از منظر جمعیت سالمندی، یک پارادیم جدید با مفهوم پیری خوب یا پیری موفقیت آمیز آغاز شد که در این پارادیم، فقط افزایش طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازهای جمعیت سالمند ایران تا سال 1420

نیازهای جمعیت سالمند ایران تا سال 1420