مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 07:552023-12-05پزشكي

ارائه خدمات رایگان سنجش دیابت و فشار خون در 456 مرکز و خانه بهداشت خراسان شمالی


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از فعالیت 83 مرکز خدمات جامع سلامت و 373 پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه در راستای اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون بالا و دیابت خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از فعالیت 83 مرکز خدمات جامع سلامت و 373 پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه در راستای اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون بالا و دیابت خبر داد.

دکتر جواد شاهین فر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه در مناطق تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است.

وی افزود: از آغاز شروع پویش ملی سلامت، 717 کادر محیطی مراقب سلامت و بهورز در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت فعالیت دارند و خدمات اندازه گیری و بررسی میزان فشارخون و قندخون مردم را به صورت رایگان ارائه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با یک بار سنجش فشار خون و قند خون به دنبال شناسایی افراد مشکوک هستیم تا این افراد را پس از شناسایی به شکل موثر تحت درمان قرار دهیم و با پیگیری مداوم و فعال از طریق مراقبان سلامت که در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مشغول به کار هستند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات رایگان سنجش دیابت و فشار خون در 456 مرکز و خانه بهداشت خراسان شمالی

ارائه خدمات رایگان سنجش دیابت و فشار خون در 456 مرکز و خانه بهداشت خراسان شمالی