مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-19اجتماعي

10 شهر رکورد دار جهان در میزان آلودگی هوا


طبق آخرین داده های سنجش کیفیت هوا امروز (سه شنبه) لاهور، یکی از شهرهای کشور پاکستان با شاخص کیفیت هوای 325، رکورد دار بیشترین میزان آلودگی هوا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، IQAir یکی از پایگاه های سنجش کیفیت هوا است که بیش از 10 هزار مکان از شبکه های جهانی و ایستگاه های نظارتی دولتی را پوشش می دهد و دارای حسگرهای تأیید شده ی AirVisual است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین پایگاه اطلاع رسانی، تا ظهر امروز شهر لاهور یکی از شهرهای کشور پاکستان با شاخص هوای 325 در وضعیت خطرناک رتبه اول را از 10 شهر آلوده جهان گرفت.

بنا بر پایگاه اطلاع رسانی این پایگاه، تا به امروز به ترتیب شهرهای لاهور(پاکستان)، سارایوو(بوسنی و هرزگوین)، داکا(بنگلادش)، دهلی(هندوستان)، کلکته(هندوستان)، کراچی(پاکستان)، آکرا(غنا)، کویت، آلانباتار(مغولستان) و بمبیی(هندوستان) آلوده ترین شهرهای جهان هستند.

باتوجه به میانگین شاخص های این پایگاه در سال گذشته، مشخص می شود که همچنان شهرهای هند، پاکستان و چین در صدر آلوده ترین شهرهای دنیا هستند و معضل آلودگی هوای آنها بحث امروز نیست.

غلظت 2.

5PM به عنوان یکی از شاخص های استاندارد کیفیت هوا که توسط سازمان جهانی بهداشت استفاده می شود، و به مقدار ذرات ریز با قطر 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 شهر رکورد دار جهان در میزان آلودگی هوا

10 شهر رکورد دار جهان در میزان آلودگی هوا