مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 11:202023-12-15سياسي

جابه جایی مسیر ریل راه آهن از تپه حصار دامغان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نسبت به جابه جایی مسیر ریل راه آهن از تپه حصار دامغان و درنهایت ثبت جهانی این تپه هفت هزار ساله اظهار امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان صبح امروز در رویداد پژوهشی آوای حصار در دامغان اظهار کرد: دامغان، شهرستانی غنی از جاذبه های تاریخی ازجمله تپه حصار، مسجد تاریخانه، کاروانسرای شاه عباسی و … است و با مشارکت همگانی، شاهد شکوفایی آثار و ابنیه تاریخی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، انجمن خیران میراث فرهنگی تأسیس شده است، افزود: برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری، وجود انجمن خیران میراث فرهنگی در شهرستان دامغان لازم است و باید این امر با همت مردم متمدن این شهرستان انجام شود.

کرم زاده رویداد آوای حصار را فریاد تپه حصار هفت هزار ساله برای رهایی از آسیب ها دانست و گفت: برگزاری رویداد پژوهشی آوای حصار کاری مطلوب است زیرا این رویداد به معرفی علمی و اهمیت این تمدن به مردم استان می پردازد و لازم است تا در سال های آینده برای برگزاری رویدادی ملی و بین المللی تلاش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جابه جایی مسیر ریل راه آهن از تپه حصار دامغان

جابه جایی مسیر ریل راه آهن از تپه حصار دامغان