مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-06اقتصادي

آسیا تولید برق پاک را افزایش داده است


داده ها نشان می دهد که آسیا تولید برق پاک را افزایش داده و سهم خود از سوخت های فسیلی را سریع تر از آمریکای شمالی و اروپا از سال 2015 کاهش داده است.

- ایسنا/خراسان رضوی داده ها نشان می دهد که آسیا تولید برق پاک را افزایش داده و سهم خود از سوخت های فسیلی را سریع تر از آمریکای شمالی و اروپا از سال 2015 کاهش داده است.

به نقل از رویترز، توافق گسترده ای وجود دارد که افزایش انرژی پاک مانند باد و خورشید، برای محدود کردن انتشار کربن برای مبارزه با تغییرات آب و هوا بسیار مهم است.

در اجلاس آب وهوای سازمان ملل، 118 دولت به رهبری ایالات متحده و اتحادیه اروپا متعهد شدند که ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر جهان را تا سال 2030 سه برابر کنند با این حال، چین و هند از تعهد اجلاس اقلیمی سازمان ملل (COP28) حمایت نکردند.

بررسی داده های اندیشکده انرژی Ember نشان داد که آسیا، انرژی پاک، ازجمله انرژی آبی و هسته ای را به عنوان سهمی از تولید برق کلی خود را حدود 8درصد افزایش و به 32 درصد بین سال های 2015 و 2022 رساند.

در مقایسه، سهم انرژی پاک در اروپا با بیش از چهار درصد افزایش به 55 درصد رسید، در حالی که در آمریکای شمالی با بیش از 6 درصد افزایش رقم 46 درصد را ثبت کرده است.

وزیر انرژی و انرژی تجدیدپذیر هند گفت: هیچ فشاری بر هند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیا تولید برق پاک را افزایش داده است

آسیا تولید برق پاک را افزایش داده است