مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 16:162023-12-21اقتصادي

تولید 3 میلیون تن محصولات زراعی و باغی در فارس


حمید دبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس  بیان کرد: استان فارس با بیش از 364 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی که 253 هزار هکتار باغ های آبی و 111 هزار هکتار باغات دیم  است بیش از 12 درصد از  سطح زیر کشت کشور باغات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: استان فارس نزدیک به سه میلیون تن انواع محصلاوت باغی را تولید می کند که نزدیک به  11 درصد از تولید محصولات باغی در کشور را دارا است.

به گفته این مقام مسئول فارس در تولید محصولاتی چون  بادام ، خرما ، لیموترش، لیمو شیرین ، انار، انجیر خشک ، خاکشیر و مرزنجوش دارای رتبه اول در کشور است همچنین  استان در تولید محصولاتی از قبیل  پرتقال، انجیر ، انگور ، نارنگی، نارنج و سیاه دانه دومین تولید کننده در کشور است.

محصولات انحصاری استان فارس معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص محصولاتی که به صورت انحصاری در فارس تولید می شوند نیز تصریح کرد: محصولاتی که به صورت انحصاری در استان تولید می شوند شامل دانه گیاه خرفه و برنج های محلی بوده که معروف ترین آنها برنج کامفیروزی است البته لازم به یادآوری است که انحصار تولید لیمو شیرین، انجیر خشک، گل محمدی نیز متعلق به فارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 3 میلیون تن محصولات زراعی و باغی در فارس

تولید 3 میلیون تن محصولات زراعی و باغی در فارس