مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-16اقتصادي

مدیریت منابع و مصارف ارزی مزیت سیاست تثبیت بانک مرکزی است


مدیر اداره بررسی های اقتصادی بانک مرکزی، مدیریت منابع و مصارف ارزی را نقطه مزیت سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و افزود: بانک مرکزی هیچگاه ذخایر ارزی را فدای سیاست تثبیت نرخ ارز نکرده است و این تصور که با افزایش نرخ اسمی ارز، - نرخ غیررسمی افزایش پیدا نمی کند، بر اساس تجربه چندباره، منطبق بر واقعیت نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در بازه آبان تا اسفندماه سال جاری با موضوع حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی در حال برگزاری است.

در سومین نشست از این همایش با موضوع سیاست ارزی بهینه در مختصات اقتصاد ایران ، ابعاد مختلف سیاست تثبیت بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط در آینده مطرح شد.

مدیریت منابع و مصارف ارزی مزیت مهم سیاست تثبیت بانک مرکزی است محمد اخباری - مدیر اداره بررسی های اقتصادی بانک مرکزی- در این نشست ضمن اشاره به تنوع در نظام ارزی کشورهای مختلف، گفت: به طور خاص کشورهای حاشیه خلیج فارس نظام ثبات نرخ ارز را در دستور کار دارند و برای مدت طولانی نرخ برابری دلار به ارز ملی را ثابت نگه داشته اند.

اینکه ثابت نگه داشتن نرخ ارز به عنوان یک نقطه منفی مطرح شود، صحیح نیست و به عکس تلاش برای ثبات نگه داشتن نرخ ارز به پاسخگو بودن نهادهای مسئول در این زمینه منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت منابع و مصارف ارزی مزیت سیاست تثبیت بانک مرکزی است

مدیریت منابع و مصارف ارزی مزیت سیاست تثبیت بانک مرکزی است