مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 12:302023-12-14دانش

کاهش هزینه های گرده افشانی نخیلات به کمک دستگاه گرده افشان


به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید فروزنده، مدیرعامل مجموعه ماه ثمین اسپادانا در خصوص تولیدات این شرکت و کاربرد آن ها گفت: - در روش سنتی گرده افشانی نخل، افراد حرفه ای با استفاده از بالابر از درخت بالا می روند و 20 دقیقه طول می کشد تا هر نخل را یک بار گرده افشانی کنند، اما دستگاه تولیدی یک شرکت دانش بنیان، این کار را در یک دقیقه انجام می دهد و خطر سقوط هم وجود ندارد.

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید فروزنده، مدیرعامل مجموعه ماه ثمین اسپادانا در خصوص تولیدات این شرکت و کاربرد آن ها گفت: محصولات تولیدی ما که دارای گواهی ثبت اختراع هستند، عمدتاً در حوزه مکانیزه کردن باغ و نخلستان ها کاربرد دارند.

یکی از تولیدات ما دستگاه گرده افشان درخت نخل است که کار سنتی گرده افشانی را کنار گذاشته و آن را به روش نوین انجام می دهد.

وی، گرده افشانی را یک فرایند پرهزینه و پراسترس خواند و تصریح کرد: در فصل گرده افشانی، تعداد کارگران حرفه ای کم می شود و باغداران به دردسر می افتند.

اما این دستگاه، مشکل پیدا کردن کارگر را نیز حل کرده و هزینه های گرده افشانی را که به روش سنتی به ازای هر درخت 100 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه های گرده افشانی نخیلات به کمک دستگاه گرده افشان

کاهش هزینه های گرده افشانی نخیلات به کمک دستگاه گرده افشان