مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 19:152023-12-11اجتماعي

6 هزار هکتار از تالاب انزلی آلوده به سنبل آبی است


مدیر کل محیط زیست استان گیلان گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار هکتار از تالاب انزلی آلوده به سنبل آبی است.

- تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی استان گیلان، علاوه بر فراهم آوردن این فرصت لذت از زیبایی های تکه ای از بهشت در گیلان و مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری، در حوزه های دیگر از جمله صید و شکار نیز منبع پر نعمتی برای جوامع محلی به شمار می رفت.

نعمتی الهی که علاوه بر جوامع محلی و گردشگران از جای جای میهن حتی توریست های خارجی، پرندگان، جانوران و آبزیان بسیاری نیز زندگی و زادآوری خود را با تکیه بر این پدیده طبیعی رقم می زنند.

ولی در سال های اخیر و به دلیل مشکلات متعدد از جمله ورود فاضلاب های شهرهای همجوار با تالاب انزلی، ورود رسوب از رودخانه های منتهی به آن، کاهش بارندگی و پایین آمدن تراز آب دریای خزر، این خان نعمت با مشکلات زیادی روبرو شده و تبعات منفی آن علاوه بر تنگ کردن نفس های پر برکت تالاب، بر شغل، درآمد و زندگی ذی نفعان نیز بسیار اثر گذار بوده و سفره بسیاری از شاغلان مرتبط با تالاب را کوچکتر کرده است.

در همین رابطه امروز دوشنبه، بیستم آذر ماه جلسه ای با حضور مدیر کل محیط زیست استان گیلان، فرماندار بندرانزلی، جوامع محلی و ذی نفعان حاشیه تالاب در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 هزار هکتار از تالاب انزلی آلوده به سنبل آبی است

6 هزار هکتار از تالاب انزلی آلوده به سنبل آبی است