مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 16:402023-12-05اقتصادي

جزییات برنامه دولت برای تصفیه موسسه نور


معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد با بیان اینکه اگر فعالیت موسسه نور زودتر متوقف می شد بدهی این موسسه به بانک مرکزی به مراتب کمتر از امروز بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از شادا، پنج شنبه گذشته بانک مرکزی از انتقال سپرده ها و بخشی از دارایی های موسسه نور به بانک ملی خبر داد.

در روزهای اخیر ابهاماتی نسبت به این روش گزیر موسسه نور مطرح شد که در گفت وگو با محمد جواد شریف زاده، معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد به آن پاسخ داده شده است.

متن کامل این گفت وگو را در ادامه می خوانید.

* چه شد که موسسه نور به مرحله ای رسید که امکان ادامه فعالیتش غیرممکن شد؟ موسسه اعتباری نور حاصل ادغام تعاونی های اعتبار کارسازان آینده، پیشگامان کویر یزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر و مشیز در سال 1391 بود.

مدل فعالیت تعاونی­ها و مؤسسات اعتباری به این شکل بود که با پرداخت سودهای سپرده بالا منابع را از مردم جمع می­کردند و به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم (پرداخت تسهیلات به سهامداران و مرتبطین آن­ها) در حوزه املاک سرمایه ­گذاری می کردند؛  بعضا مفاسد دیگری هم در این فرایند اتفاق می­افتاد و بخشی از پول ها از بانک خارج می­ شد.

متاسفانه در فرایند ادغام این موسسات و تشکیل موسسه نور، انتقال دارایی­ ها متناسب با بدهی ­های منتقل شده صورت نگرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات برنامه دولت برای تصفیه موسسه نور

جزییات برنامه دولت برای تصفیه موسسه نور