مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-18اقتصادي

افزایش نظارت بر بازار شب یلدا؛ کاهش تورم نیم درصدی


وقتی بازار شلوغ می شود عده ای از این موقعیت سوءاستفاده و با گران فروشی جیب مردم را خالی می کنند، اما دولت به عنوان ناظر بازار باید با گرانفروشان برخورد و آرامش را در بازار حاکم کند.

- ایسنا/قم وقتی بازار شلوغ می شود عده ای از این موقعیت سوءاستفاده و با گران فروشی جیب مردم را خالی می کنند، اما دولت به عنوان ناظر بازار باید با گرانفروشان برخورد و آرامش را در بازار حاکم کند.

شب یلدا رسید و مردم مشغول خرید برای سفره های یلدایشان هستند از بازار میوه گرفته تا خشکبار همه مشغول خرید و فروش هستند اما در این بین عده ای گرانفروش را می بینیم که می خواهند با سوءاستفاده از شلوغی بازار جنس های خود را چند برابر و بدون حساب و کتاب به مردم بفروشند تا انتقام سود چند ماهه خود را از مردم بگیرند.

دولت به عنوان ناظر بازار وظیفه دارد که به بازار نظم بدهد و از حقوق مصرف کننده حمایت کند چرا که مصرف کننده در معاملات خرید و فروش طرف ضعیف تر معامله است و باید اطمینان خاطر داشته باشد که اگر جنسی می خرد، قیمت و کیفیت منصفانه داشته باشد تا بدین ترتیب امنیت و آرامش اقتصادی در جامعه حاکم شود، در ایران سازمان تعزیرات، جهاد کشاورزی و اداره صمت وظیفه کنترل و نظارت بر بازار را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نظارت بر بازار شب یلدا؛ کاهش تورم نیم درصدی

افزایش نظارت بر بازار شب یلدا؛ کاهش تورم نیم درصدی