مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-03اقتصادي

نرخ ارز را غیردستوری کنترل می کنیم/ مشکلی در تامین درهم نداریم


رییس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه مرکز مبادله باید مرجع اصلی نرخ ارز در کشور شود، گفت: نرخ ارز را غیر دستوری کنترل می کنیم و ریسک نوسانات نرخ ارز را با ابزارهای ارزی پوشش خواهیم داد.

- رییس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه مرکز مبادله باید مرجع اصلی نرخ ارز در کشور شود، گفت: نرخ ارز را غیر دستوری کنترل می کنیم و ریسک نوسانات نرخ ارز را با ابزارهای ارزی پوشش خواهیم داد.

از سوی دیگر ارزهای محلی جایگزین دلار و یورو می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا فرزین در مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مرکز مبادله ارز و طلا برگزار شد، اظهار کرد: این اولین بار است که در ایران اوراق مرابحه ارزی عرضه می شود و ان شاءالله این روند برای تامین مالی تولید و رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدا اعلام کردیم سیاست ما برای اقتصاد، سیاست تثبیت است که مبنای نظری دارد و در سه بخش ارز، پول و بودجه تعریف می شود.

️ ابزار اصلی ما برای پیشبرد اهداف ارزی کشور، مرکز مبادله است که به زودی آثار مثبت و فزاینده این مرکز را در اقتصاد ایران خواهید دید.

در تامین درهم مشکلی نداریم ف️رزین اظهار کرد: ابزار سوآپ را شروع کردیم و اگر امروز می بینید که در تامین درهم مشکلی نداریم و حتی عرضه بیشتر از تقاضاست به دلیل سوآپ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ ارز را غیردستوری کنترل می کنیم/ مشکلی در تامین درهم نداریم

نرخ ارز را غیردستوری کنترل می کنیم/ مشکلی در تامین درهم نداریم