مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-18سياسي

با وحدت حوزه و دانشگاه نیروی مبتکر و متدین تربیت می شود


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد گفت: برای تحقق تمدن اسلامی به تربیت انسان متدین، مهذب، مبتکر، متفکر و دارای اعتماد به نفس نیازمندیم که این مهم جز با وحدت حوزه و دانشگاه رقم نخواهد خورد.

- حجت الاسلام مالک حسنی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه فقط به معنای همکاری و هم افزایی نیست بلکه یک حرکت منسجم و در راستای آرمان جدی جمهوری اسلامی یعنی تحقق تمدن اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد ادامه داد: برای تحقق تمدن اسلامی حتما به تربیت انسان متدین، مهذب، مبتکر، متفکر و دارای اعتماد به نفس نیازمندیم که این مهم جز با وحدت حوزه و دانشگاه رقم نخواهد خورد.

وی افزود: اساسا در گذشته تاریخ دانش در کشورهای اسلامی شاهد این بودیم که علم و دین از هم گسستی نداشتند و دانشمندانی مانند ابن سیناها، ابوریحان ها، زکریا رازی ها، عمر خیام ها و خیلی از اندیشمندان گذشته تاریخ ایران در دوره شکوفایی دانش در کشورهای اسلامی خود طلبه و اندیشمند حوزه دین بوده اند.

حسنی اضافه کرد: جدا کردن علم از دین در زمانی اتفاق افتاد که غرب زیست زندگی خود را جدای از دین تعریف کرد و بر این اساس برای بهسازی این زیست قائل به دانشی است که ارتباطی با حوزه دین ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وحدت حوزه و دانشگاه نیروی مبتکر و متدین تربیت می شود

با وحدت حوزه و دانشگاه نیروی مبتکر و متدین تربیت می شود