مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 18:452023-12-20اقتصادي

تولید سالانه 3 هزار تن محصولات آبزی در البرز


در استان البرز سالانه 3 هزارتن محصولات آبی تولید می شود و میزان تولید آبزیان در هر متر مربع 15 کیلوگرم است که با توجه به سیاست های تامین امنیت غذایی باید به 50 کیلوگرم برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در فردیس، علی میرجاوید، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی البرز، در نشست خبری هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان که صبح امروز در مرکز آموزش عالی امام خمینی فردیس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های شیلات البرز در 3 محور تحقیقات، آموزش و اجرا، اظهار کرد: فعالیت های شیلات البرز در پیشرفت آبزی پروری تاثیرگذار بوده است.

  وی افزود: در سال های گذشته در خصوص پرورش ماهی و آبزی پروری  دیدگاه کلی در استان البرز در هر متر مربع تولید 2 تا 3 کیلوگرم ماهی بوده که  اخیرا به بیش از 15 کیلوگرم در هر متر مربع رسیده است.

در راستای سیاست تامین امنیت غذایی و تولید دو برابر،  با فعالیت شرکت های دانش بنیان و نصب تجهیزات در استخرهای پرورش ماهی این رقم باید به 50 کیلوگرم برسد و این هدف دست یافتنی است.

  میرجاوید با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شیلات استان البرز در خصوص آموزش سالانه و برگزاری  دوره های آموزش بهره برداران و کارشناسان، گفت: امسال 3 دوره آموزشی برگزار شده و طرح های مطالعاتی در سال های گذشته انجام شده برآورد تولید آبزیان در پایین دست  سد طالقان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 3 هزار تن محصولات آبزی در البرز

تولید سالانه 3 هزار تن محصولات آبزی در البرز