مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 09:452023-11-29اقتصادي

رونق صنعت شیلات در بابل/ کارآفرینان نیازمند حمایت مسئولان هستند


شهرستان بابل یکی از مهم ترین شهرهای مازندران در پرورش آبزیان بوده و امسال نیز رشد 7 درصدی داشته است همچنین شیلات بابل با کسب رتبه نخست استان در پرورش آبزیان جایگاه ویژه ای داشته بطوری که قطب پرورش کپورماهیان شمال کشور محسوب شده است.

- ایسنا/مازندران شهرستان بابل یکی از مهم ترین شهرهای مازندران در پرورش آبزیان بوده و امسال نیز رشد 7 درصدی داشته است همچنین شیلات بابل با کسب رتبه نخست استان در پرورش آبزیان جایگاه ویژه ای داشته بطوری که قطب پرورش کپورماهیان شمال کشور محسوب شده است.

صنعت شیلات در مازندران یکی از صنایع مهم و استراتژیک کشور است این استان با داشتن منابع آبی فراوان به ویژه سواحل دریای خزر، ظرفیت بالایی در پرورش آبزیان به ویژه ماهی دارد، شرایط آب و هوایی مناسب و تنوع محیط های طبیعی، مازندران را به قطب پرورش ماهی تبدیل کرده است.

صنعت شیلات علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و پروتیین مورد نیاز سبد غذایی مردم، به عنوان یکی از صادرات پر سود نیز در نظر گرفته می شود، قابلیت صادرات این محصولات به کشورهای دیگر، می تواند در توسعه ی اقتصاد و ارز آوری برای کشور بسیار موثر باشد.

دیگر اهمیت صنعت آبزی پروری حفظ تعادل زیست محیطی است، با توجه به کاهش منابع طبیعی و آسیب های زیست محیطی احتمالی، استفاده از منابع آب شیرین برای پرورش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق صنعت شیلات در بابل/ کارآفرینان نیازمند حمایت مسئولان هستند

رونق صنعت شیلات در بابل/ کارآفرینان نیازمند حمایت مسئولان هستند