مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-29اقتصادي

اطمینان اتحادیه اروپا در مورد تداوم تامین مالی پروژه های مهم در تاجیکستان


در چارچوب دهمین نشست کمیته همکاری تاجیکستان و اتحادیه اروپا در بروکسل مسائل مختلف همکاری بین دو طرف بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دهمین نشست کمیته همکاری تاجیکستان و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.

ریاست طرف تاجیکی را در این نشست ذوقی ذوقی زاده ،  وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و طرف مقابل را لیوک دوین ، رییس دپارتمان آسیای مرکزی کمیسیون اروپا بر عهده داشتند.

در جریان این نشست اظهار شد که برنامه جدید اتحادیه اروپا در تاجیکستان برای سال های 2024-2027 توسعه یافته و میزان بودجه آن در سال 2024 تعیین خواهد شد.

دو طرف همچنین پیشرفت در تهیه توافقنامه جدید مشارکت و همکاری بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی و بر لزوم تسریع روند هماهنگی آن تاکید کردند.

خاطرنشان شد که از سال 2012 اتحادیه اروپا 345 میلیون یورو برای توسعه اقتصادی تاجیکستان اختصاص داده و در سال 2022 گردش مالی تجاری بین دو طرف به 490 میلیون دلار رسیده است.

رییس دپارتمان آسیای مرکزی کمیسیون اروپا اظهار داشت که در چارچوب اولین مرحله برنامه شاخص اتحادیه اروپا برای سال های 2021-2024 به تاجیکستان 91 میلیون دلار تخصیص خواهد شد.

80 میلیون یوروی دیگر برای پروژه های اولویت دار تاجیکستان از جمله برنامه مدیریت مرز در آسیای مرکزی (BOMCA) و برنامه پیشگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطمینان اتحادیه اروپا در مورد تداوم تامین مالی پروژه های مهم در تاجیکستان

اطمینان اتحادیه اروپا در مورد تداوم تامین مالی پروژه های مهم در تاجیکستان