مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-18اقتصادي

1000 واحد مشمول طبقه بندی مشاغل می شوند


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از هدف گذاری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در 1000 واحد در سال 1402 خبر داد و گفت: با اجرای طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها به عدالت مزدی نزدیک می شویم.

- معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از هدف گذاری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در 1000 واحد در سال 1402 خبر داد و گفت: با اجرای طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها به عدالت مزدی نزدیک می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح طبقه بندی مشاغل با هدف برخورداری کارکنان و کارگران مشمول قانون کار از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش بینی شده که در کارگاه های بالای 50 نفر کارکن لازم الاجراست.

وزارت کار موظف است طبق قانون کار نظام ارزیابی و طبقه بندی مشاغل را با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور تهیه کرده و به اجرا درآورد.

بر اساس ماده 49 قانون کار برای استقرار مناسبات صحیح کارگاه در زمینه مزد و مشخص شدن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها، کارفرمایان موظفند با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغل کارگاه یا موسسات ذیصلاح این طرح را تهیه و پس از تایید وزارت کار در کارگاه به اجرا درآورند.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه کار، طبقه بندی مشاغل بهترین معیار برای صدور احکام شغلی کارگران است و موجب می شود از نیروهای کار در کارگاه ها بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1000 واحد مشمول طبقه بندی مشاغل می شوند

1000 واحد مشمول طبقه بندی مشاغل می شوند