مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-06پزشكي

افزایش چشمگیر شیوع آنفلوانزا در مشهد


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز هفته دوم آذر ماه شیوع آنفلوآنزا سیر صعودی پیدا کرده و در حال حاضر حدود 13 درصد مراجعین با علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد،  زهرا نهبندانی با اشاره به سپری شدن موج اول آنفلوانزا استان خراسان رضوی در مهر ماه که زودتر از سایر نقاط کشور رخ داده اظهار کرد: یشترین میزان ابتلا و بستری در مهر ماه  با سویه های H1N1 و H3N2 بوده و طبق پیش بینی ها انتظار وقوع حداقل یک موج دیگر آنفلوانزا در سطح استان تا آخر سال را داشتیم که در حال وقوع است.

وی افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی و کاهش سطح ایمنی واکسیناسیون کووید در جامعه و آلودگی هوا توصیه می شود شهروندان موازین پیشگیری از بیماریهای تنفسی را جدی بگیرند و در محیطهای سربسته و اماکن شلوغ که ازدحام جمعیتی وجود دارد حتما از ماسک استفاده کنند.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از گروههای پرخطر درخواست کرد تا حدامکان از منزل خارج نشده یا لااقل از شرکت در تجمعات خودداری نمایند.

وی با تاکید بر حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دستها  و عدم حضور در تجمعات به تمامی افراد به ویژه گروه های پرخطر گفت: لازم است، دانش آموزان از ماسک استفاده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر شیوع آنفلوانزا در مشهد

افزایش چشمگیر شیوع آنفلوانزا در مشهد