مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 15:202023-11-26بين الملل

دلیل دل کندن ارمنستان از روسیه چیست؟


در حالی که ارمنستان سعی دارد تا به لحاظ سیاسی از مسکو فاصله گرفته و به غرب نزدیک شود باید گفت که از نظر اقتصادی این کشور به شدت به مسکو وابسته است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز جمعه گفت که روسیه هنوز تسلیحاتی را که ایروان آن ها را از مسکو خریده و بهای آن را پرداخت کرده، به ارمنستان تحویل نداده است.

وی با بیان اینکه رایزنی ها در مورد مکانیسم هایی برای حل این مشکلات در حال انجام است، افزود: یکی از گزینه ها کاهش بدهی های معوقه ارمنستان به روسیه در ازای پرداختی است که از قبل انجام شده است زیرا مسکو خودش به این سلاح ها نیاز دارد .

او هیچ جزییاتی در مورد تسلیحاتی که ارمنستان خریده یا مبلغی که برای آنها پرداخت کرده، ارائه نکرد.

پاشینیان همچنین با اشاره به توافق دوجانبه ایروان و مسکو- که بر اساس آن روسیه نباید هیچ قدمی برای مداخله در امور داخلی و بی ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی ارمنستان بردارد- تلویزیون دولتی روسیه که در ارمنستان پخش می شود را به نقض قوانین محلی متهم کرد چرا که تلویزیون دولتی روسیه بارها پاشینیان را مسئول از دست دادن قره باغ معرفی کرده است.

روابط بین روسیه و ارمنستان، در ماه های اخیر تیره شده است و پاشینیان مسکو را به عدم حمایت از کشورش در درگیری با رقیب دیرینه اش آذربایجان بر سر منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل دل کندن ارمنستان از روسیه چیست؟

دلیل دل کندن ارمنستان از روسیه چیست؟