مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-12اقتصادي

با این سطح دستمزد، افغانستانی ها هم دیگر حاضر نیستند به ایران بیایند!


رییس پیشین کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که با مهاجرت کارگران به کشورهای دیگر مطرح می شود واردکردن کارگران افغانستانی است اما دستمزدهای کنونی برای این کارگران هم مانند گذشته صرفه اقتصادی ندارد تا در ایران کار و زندگی کنند .

- روزنامه اعتماد نوشت: آنگونه که مسوولان حوزه کارگری می گویند دستمزد کارگران دیگر کفاف هزینه های زندگی شان را نمی دهد و درآمدها به گونه ای شده که کارگران دیگر قادر به تامین نیازهای اولیه شان هم نیستند تا80 درصد دریافتی کارگران برای مسکن و اجاره بها صرف می شود و کارگران با توجه به هزینه های زندگی، طولانی بودن ساعات کار و سختی کار در کارخانجات به دنبال شغلی هستند که درآمد بیشتری کسب کنند.

تصمیم مهاجرت به کشورهای عربی یا انتخاب شغل هایی نظیر کار در اسنپ و دستفروشی و .

از جمله شغل هایی است که کارگران به جای کار در کارخانه به آن رو می آورند اما حالا مشکل بزرگ تری هم ایجاد شده است که به نظر می رسد ریشه آن در سرکوب دستمزدی کارگران است.

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور در این باره اعلام کرده که درحال حاضر مشاهده می کنیم کارفرمایان شغلی را ایجاد کرده اند، اما نیروی کاری برای این شغل وجود ندارد، این شغل برگرفته از معیشت است، معیشت کارگران باید واقعی دیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این سطح دستمزد، افغانستانی ها هم دیگر حاضر نیستند به ایران بیایند!

با این سطح دستمزد، افغانستانی ها هم دیگر حاضر نیستند به ایران بیایند!