مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 01:302023-12-19دانش

ساخت پروتیین های جدید با دی ان ای مصنوعی


پژوهشگران از یک سیستم دی ان ای مصنوعی به نام AEGIS برای طراحی دو نوکلئوتید مصنوعی استفاده کردند که از هندسه نوکلئوتیدهای طبیعی به شکلی بی نقص تقلید می کنند.

- دی ان ای، مولکولی که اطلاعات ژنتیکی همه موجودات زنده را ذخیره می کند، تنها از چهار حرف شیمیایی یا نوکلئوتید تشکیل شده است.

اما اگر بتوانیم حروف بیشتری به این الفبا اضافه کنیم و انواع جدیدی از دی ان ای ایجاد کنیم، چه؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کاری است که تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، بنیاد تکامل مولکولی کاربردی و موسسه مطالعات بیولوژیکی سالک(Salk) انجام داده اند.

آنها نسخه جدیدی از دی ان ای را با شش حرف به جای چهار حرف ابداع کرده اند که نشان می دهد می توان از آن برای ساخت پروتیین ها که بلوک های سازنده حیات هستند، استفاده کرد.

این شاهکار که در مجله Nature Communications منتشر شده است، درهایی را به روی آینده ای باز می کند که در آن پروتیین های طراحی شده سفارشی و کاربردهای بیولوژیکی جدید می توانند به واقعیت تبدیل شوند.

چهار نوکلئوتید دی ان ای که سنگ بنای اولیه حیات است، دستورالعمل های خود را تنها با استفاده از چهار نوکلئوتید موسوم به آدنین(A)، تیمین(T)، گوانین(G) و سیتوزین(C) رمزگذاری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پروتیین های جدید با دی ان ای مصنوعی

ساخت پروتیین های جدید با دی ان ای مصنوعی