مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 16:152023-12-12پزشكي

مشارکت 13 هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت


رییس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: تا به امروز 13 هزار و 349 نفر برای غربالگری فشارخون و دیابت به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت مناطق مختلف شهرستان نهاوند مراجعه کردند.

- ایسنا/همدان رییس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: تا به امروز 13 هزار و 349 نفر برای غربالگری فشارخون و دیابت به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت مناطق مختلف شهرستان نهاوند مراجعه کردند.

علی احسان خیشوند در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: فشارخون بالا یکی از دلایل اصلی سکته های قلبی، مغزی، نارسایی قلبی و کلیه ها است که باید به آن توجه ویژه داشت.

از طرفی دیابت مشکلات زیادی همچون مشکلات بینایی و حتی قطع عضو را ایجاد می کند.

وی افزود: بسیاری از مردم از میزان فشارخون و دیابت خود اطلاع ندارند که در این طرح ملی همه افراد بالای 18 سال در مورد فشار و قندخون مورد غربالگری و ارزیابی قرار می گیرند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند اضافه کرد: در این طرح بعد از ارزیابی، فرد از وضعیت خود مطلع می شود تا اگر مشکلی داشت به مراکز درمانی ارجاع شود و مراحل درمان را ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کل جامعه هدف مورد نظر تمام گروه سنی بالای 18 سال است که در نهاوند حدود 139 هزار نفر است و تا به امروز 13 هزار و 349 نفر مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 13 هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت

مشارکت 13 هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت