مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 08:302023-12-07اقتصادي

اشک تمساح «G7» برای گرمایش کره زمین!


در حالی که کشورهای توسعه یافته طی سالیان سال با فعالیت های صنعتی بسیار شدید باعث انتشار میزان زیاد گازهای گلخانه ای و افزایش دما کره زمین شده اند؛ - باشگاه خبرنگاران توانا: امسال امارات میزبان نشست سالانه اقلیمی سازمان ملل است که از سال 1992 به طور مرتب برای کنترل گرمایش زمین و کاهش اثرات افزایش گازهای گلخانه ای تشکیل می شود.

در سال 2015 این نشست در پاریس برگزار شد که با عنوان COP21 شناخته می شود و در آن 195 کشور جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه توافق کردند که برای کاهش دمای جهانی در زیر 2 درجه سلسیوس پایین تر از سطح دما تا قبل از دوران صنعتی شدن، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش بدهند.

یکی از مهم ترین گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن است که در نتیجه سوزاندن سوخت های فسیلی همچون نفت و گاز ایجاد می شود؛ بنابراین طبق توافق نامه پاریس کشورها باید برنامه هایی را برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی اجرایی کنند، موضوعی که مستقیما با توسعه کشورها و رشد صنعتی آنها در ارتباط است.

در حال حاضر سوخت های فسیلی اصلی ترین منبع انرژی کارخانه ها و نیروگاه های اکثر کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهند، به همین دلیل با سوزاندن آنها میزان زیادی CO2، وارد جو زمین می شود، کما اینکه طی سالیان سال بعد از انقلاب صنعتی که این روزها ایجاد شده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشک تمساح «G7» برای گرمایش کره زمین!

اشک تمساح «G7» برای گرمایش کره زمین!