مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 13:402023-11-25پزشكي

بیماری های ژنتیک قابل درمان نیست ولی قابل پیشگیری است


مدیرکل بهزیستی البرز پیشگیری از تولد کودک معلول را ساده ترین و کم هزینه ترین راه معرفی کرد و افزود: اکثر بیماری های ژنتیکی قابل درمان نیستند ولی قابل پیشگیری یا کنترل هستند.

- ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز پیشگیری از تولد کودک معلول را ساده ترین و کم هزینه ترین راه معرفی کرد و افزود: اکثر بیماری های ژنتیکی قابل درمان نیستند ولی قابل پیشگیری یا کنترل هستند.

این در حالی است که  یکی از مهمترین راه های پیشگیری از تولد کودکان معلول، مراجعه پیش از ازدواج زوجین جهت انجام مشاوره ژنتیک است.

وجیهه محمدی فلاح در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در افراد 15 تا 25 سال به عنوان یکی از طرح های بهزیستی در حوزه ژنتیک است که با هدف پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک با شناسایی افراد ناقل اجرا می شود.

وی با اشاره به فعالیت شش مرکز ژنتیک در البرز توضیح داد: یک مورد از این مراکز دولتی و پنج مورد خصوصی است.

محمدی فلاح پیشگیری از تولد کودک معلول را ساده ترین و کم هزینه ترین راه معرفی کرد و افزود: اکثر بیماری های ژنتیکی قابل درمان نیستند ولی قابل پیشگیری یا کنترل هستند.

این در حالی است که یکی از مهمترین راه های پیشگیری از تولد کودکان معلول، مراجعه پیش از ازدواج زوجین جهت انجام مشاوره ژنتیک است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های ژنتیک قابل درمان نیست ولی قابل پیشگیری است

بیماری های ژنتیک قابل درمان نیست ولی قابل پیشگیری است