مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-04اقتصادي

آغاز برداشت ذرت علوفه ای در 1500 هکتار از اراضی آبی ایلام


برداشت کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه ای در سطح 1500 هکتار از اراضی آبی ایلام آغاز شده است.

- حمیدرضا شکری مدیر تعاون روستایی استان ایلام، صبح دوشنبه 13 آذر ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: برداشت کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه ای در سطح یک هزار و 500 هکتار از اراضی آبی استان ایلام آغاز شده است.

  وی افزود: تعاون روستایی استان ایلام در سال جاری در راستای افزایش تولید با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای کشت دوم ذرت علوفه ای از طریق شرکت های تعاونی تولید این مدیریت اقدام به کشت یک هزار و 500 هکتار از اراضی آبی دشت عباس دهلران و هلیلان از توابع استان ایلام تحت کشت قراردادی و خرید تضمینی با کشاورزان نموده است.

شکری خاطرنشان کرد: در این طرح، کلیه هزینه های بذر اصلاح شده، نهاده های مورد نیاز، اعم از کود و سم و آب مصرفی توسط بخش خصوصی ( اتحادیه تعاونی تولید سازمان مرکزی ) تامین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کلیه هزینه تولید این طرح حدود 100 میلیارد ریال بوده و پیش بینی می شود مقدار 52 هزار تن محصول ذرت علوفه ای تولید شود.

وی با اشاره به اینکه، علاوه بر تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان، بخش عمده آن به سایر استان های مورد نیاز کشور حمل می شود، بیان داشت: درآمد حاصل از فروش کل این محصولات بالغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت ذرت علوفه ای در 1500 هکتار از اراضی آبی ایلام

آغاز برداشت ذرت علوفه ای در 1500 هکتار از اراضی آبی ایلام