مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-02سياسي

آیا شهید مدرس حامی قیامِ میرزا کوچک خان بود؟


هم زمان با فعالیت های نهضت جنگل جمعی از مسلمانان درباره ماهیت این نهضت از آیت الله مدرس استفتاء کردند، پاسخ شهید مدرس به این استفتاء جالب توجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، هم زمان با مبارزات نهضت جنگل و هجمه های داخلی و خارجی علیه میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش جمعی از مسلمانان درباره ماهیت نهضت جنگل و درباره خود میرزا از شهید آیت الله سید حسن مدرس استفتاء کردند.

در متن این سؤال آمده است: آیا محاربه با جمعیتی که پنج سال است به نام اتحاد اسلام و جنگلی ها در حدود گیلان قیام کرده و عملاََ خودشان را به تمام اهالی ایران معرفی کرده و جز حفاظت نوامیس اسلامی و حراست از استقلال مملکت و دفاع از مقابله با دشمنان ایران و اسلام و قطع نفوذ و مداخلات ظالمانه و تعدیات جابرانه اجانب، مقصد و مقصودی نداشته و ندارند و تنها جمعیتی است که در تحت تأثیرات دیگری نبوده، فقط به قوای مادی و معنوی ایرانی اتکا و اتکال داشته و حقیقتاََ موجب افتخار و شرافت ایران و ایرانی است چه صورت دارد؟ آیا محاربین با این جمعیت در حکم محارب و محاربه با امام زمان(ع) خواهد بود؟ حکم او را بیان کنید.

پاسخ شهید مدرس به این سؤال این گونه بود: بسم الله الرحمن الرحیم حقیر از آقای میرزا کوچک خان و از اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم آواز بودند، نیت سویی نسبت به دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شهید مدرس حامی قیامِ میرزا کوچک خان بود؟

آیا شهید مدرس حامی قیامِ میرزا کوچک خان بود؟