مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 20:352023-12-11بين الملل

هشدار سیا به السودانی؛ آمریکا از حمله به مواضعش در منطقه مستأصل است


یک رسانه آمریکایی گزارش داد که واشنگتن فشار خود را بر دولت عراق برای مقابله با حملات گروه های مقاومت اسلامی این کشور به پایگاه های آمریکایی افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که آمریکا از حملات گروه های مقاومت اسلامی عراق به پایگاه های واشنگتن در این کشور مستأصل شده و به دولت عراق فشار می آورد تا از تداوم این حملات جلوگیری کند؛ گروه هایی که آمریکا آن ها را مرتبط با ایران می داند اما تهران هر گونه نقشی در این حملات را رد می کند.

در این گزارش آمده است: ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری که اخیراً به منطقه داشت، به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هشدار داد که اگر بغداد برای مقابله با این حملات کاری نکند، با عواقب سختی مواجه خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در ماه میلادی جاری در تماسی تلفنی با نخست وزیر عراق هشدار داد که اگر بغداد کاری از پیش نبرد، واشنگتن رشته امور را مستقلاً در دست خواهد گرفت.

به گفته دو مقام عراقی که نخواستند نامشان فاش شود، واشنگتن مدعی است که بغداد برای مقابله با حمله به پایگاه های آمریکا در این کشور تلاش کافی نمی کند.

دو روز پس از این تماس تلفنی، در حمله آمریکا به محل شلیک پهپاد در نزدیکی شهر کرکوک عراق، پنج نیروی عراقی شهید شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سیا به السودانی؛ آمریکا از حمله به مواضعش در منطقه مستأصل است

هشدار سیا به السودانی؛ آمریکا از حمله به مواضعش در منطقه مستأصل است