مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 18:552023-12-02بين الملل

ریاست دوره ای بریکس به روسیه منتقل شد


در نشست مسؤولان ارشد بریکس در دوربان آفریقای جنوبی که هیأتی از ایران نیز در این نشست حضور داشت، ریاست دوره ای این گروه از آفریقای جنوبی به روسیه منتقل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در نشست مسؤولان ارشد گروه بریکس در دوربان آفریقای جنوبی که امروز شنبه 11 آذرماه با حضور کشورهای عضو بریکس و کشورهای دعوت شده به بریکس برگزار شد، ریاست دوره ای این گروه برای سال 2024 از آفریقای جنوبی به روسیه منتقل شد.

سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که شش عضو جدید از جمله ایران در ژانویه 2024 به عضویت بریکس درخواهند آمد.

 بریکس از کنار هم گذاشتن حرف اول نام پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در زبان انگلیسی تشکیل شده است که قبل از پیوستن آفریقای جنوبی بریک بود و بعد از آن به بریکس تغییر نام داد.

در نشست مسؤولان ارشد این گروه در دوربان آفریقای جنوبی که امروز برگزار شد، آنیل سوکلال نماینده و فرستاده آفریقای جنوبی (رییس کنونی) در بریکس ریاست این گروه در سال آینده میلادی را به سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه و نماینده روسیه در بریکس تحویل داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاست دوره ای بریکس به روسیه منتقل شد

ریاست دوره ای بریکس به روسیه منتقل شد