مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 23:302023-12-07بين الملل

توقف نسل کشی در فلسطین باید یک اولویت اجباری باشد


نمایندگی ایران در سازمان ملل در پیامی با اشاره به اقدام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: - نمایندگی ایران در سازمان ملل در پیامی با اشاره به اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: اقدام فوری برای توقف نسل کشی در فلسطین یک اولویت اجباری باید باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: تأخیر شورای امنیت در اجرای آتش بس الزام آور برای غزه اساساً جان حداقل 250 انسان بی گناه در روز را گرفت.

اقدام فوری برای توقف نسل کشی جاری در فلسطین نباید مورد بحث باشد.

باید یک اولویت اجباری باشد.

ماده 99 منشور سازمان ملل متحد به دبیرکل این اختیار را می دهد که نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند، جلب کند .

گوترش در نامه ای به رییس شورای امنیت نوشت که معتقد است وضعیت اسراییل و سرزمین های اشغالی فلسطین ممکن است تهدیدهای موجود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تشدید کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف نسل کشی در فلسطین باید یک اولویت اجباری باشد

توقف نسل کشی در فلسطین باید یک اولویت اجباری باشد