مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 20:002023-12-13فرهنگي

هنگامه ای که آسمان شکافت، نمایشی با بازخوانی تاریخ ایران


نمایش هنگامه ای که آسمان شکافت جزییات پیچیده ای از تاریخ ایران قبل از اسلام، جنگ ایران و اعراب را در متن گنجانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، این شب ها سالن تماشای تالار هنر در میدان لاله اصفهان میزبان برگزاری نمایشی از محمد رضا داستانی است.

نصرالله قادری نویسنده این نمایش نامه جزییات پیچیده ای از تاریخ ایران قبل از اسلام، جنگ ایران و اعراب را در متن گنجانده است که کارگردان این اثر با نگاهی متفاوت آنها را برای جامعه بازخوانی کرده است.

نکته جالب این نمایش از دید مخاطب آن است که در ابتدا این احساس می شود به تماشای یک نمایش مذهبی نشسته است ولی در انتها خود را در مواجهه با برشی از تاریخ ایران می بیند که در لایه هایی از یک داستان عاشقانه غرق شده و این غافلگیری بسیار جذابی برای مخاطب است.

هنگامه ای که آسمان شکافت با طراحی مینی مالیستی در غالبی نئو کلاسیک فرم تازه و جذابی را به نسبت نمایش های تاریخی به وجود آورده است که با بازی مهدی تقی پور تبدیل به اثری بدیع و درگیر کننده برای مخاطب می شود.

از نقاط قوت این اثر طراحی صحنه، طراحی متفاوت نور ، طراحی لباس، طراحی گریم و بازیگری قدرتمند مهدی تقی پور که به دستیابی عناوین برتر در جشنواره تئاتر استان اصفهان توسط هادی شبان برای طراحی نور، شفق کاظمی طراحی لباس، صفورا عبدالله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگامه ای که آسمان شکافت، نمایشی با بازخوانی تاریخ ایران

هنگامه ای که آسمان شکافت، نمایشی با بازخوانی تاریخ ایران