مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-10اقتصادي

آغاز کاشت گندم در هرمزگان و یک دغدغه


کاشت گندم در هرمزگان آغاز شده و کشاورزان هرمزگانی مهیای کشت گسترده گندم در این استان به منظور کمک به امنیت غذایی کشور شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، کشت گندم در هرمزگان از اواسط آذرماه تا اوایل دی ماه آغاز می شود و کشاورزان هرمزگانی از مناطق شرقی هرمزگان به تدریج کشت گندم را آغاز می کنند.

در همین زمینه ذاکری مدیر جهاد کشاورزی بخش رودخانه شهرستان رودان اظهار کرده که کاشت گندم در 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بخش رودخانه شهرستان رودان آغاز شده است.

کشت آذر و دی و برداشت در اردیبهشت کشت گندم در هرمزگان معمولا در آذر و دی ماه آغاز می شود و برداشت آن نیز در از اواخر فروردین ماه و در طول اردیبهشت و خردادماه هر سال ادامه دارد.

وضعیت سنگلاخی برخی زمین های هرمزگان به گونه ای است که کشاورزان این استان برای کشت محصولات مهم و راهبردی، مشقت های زیادی را متحمل می شوند اما با این حال پای کار تولید ملی برای رفع وابستگی ایستاده اند و هرمزگان از جمله اولین استان های کشور در برداشت محصول گندم به لحاظ زمانی است.

بنا به گفته معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان، خرید تضمینی گندم در هرمزگان در سال زراعی پیشین از 60 هزار تن نیز عبور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت گندم در هرمزگان و یک دغدغه

آغاز کاشت گندم در هرمزگان و یک دغدغه