مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 04:002023-12-03بين الملل

برنامه اروپا برای آموزش 40 هزار نظامی اوکراینی تا بهار


رییس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه گفت کهباید تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه داد، چه با ارسال تسلیحات باشد و چه با ارائه آموزش های نظامی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رابرت بریگر رییس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه گفت که این اتحادیه در نظر دارد تا فصل بهار، 40 هزار نیروی نظامی ارتش اوکراین را آموزش دهد.

بریگر که به استونی سفر کرده، توضیح داد که اتحادیه اروپا باید تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه دهد، چه با ارسال تسلیحات باشد و چه با ارائه آموزش های نظامی.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وی در این باره اظهار داشت: ما در حال حاضر 34 هزار پرسنل نظامی اوکراینی را آموزش داده ایم و تا بهار 2024 قصد داریم 40 هزار سرباز را آموزش دهیم .

این مقام نظامی اتحادیه اروپا همچنین افزود که کشورهای این اتحادیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا به امروز 27 میلیارد یورو کمک نظامی به کی یف ارائه کرده اند.

پیش از این نیز  جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر تداوم حمایت این اتحادیه از اوکراین برای جنگ با روسیه تاکید کرده بود.

(


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه اروپا برای آموزش 40 هزار نظامی اوکراینی تا بهار

برنامه اروپا برای آموزش 40 هزار نظامی اوکراینی تا بهار