مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:452023-12-21بين الملل

گاردین: در پی تنش ها در دریای سرخ، 100 کشتی مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند


روزنامه گاردین نوشت، در سایه تنش ها در دریای سرخ به دلیل عملیات های ارتش یمن علیه کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی، بیش از 100 کشتی حامل کانتینر مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند.

- روزنامه گاردین نوشت، در سایه تنش ها در دریای سرخ به دلیل عملیات های ارتش یمن علیه کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی، بیش از 100 کشتی حامل کانتینر مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه انگلیسی نوشت، در پی تنش ها در دریای سرخ به دلیل عملیات های ارتش یمن در حمایت از ساکنان نوار غزه و هدف قرار دادن کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی و آن هایی که در حال حرکت به سمت بنادر آن هستند، بیش از 100 کشتی حامل کانتینر مسیر کوتاه کانال سوئز را رها کرده و سفر دریایی خود را از سمت دماغه امید نیک در ساحل آفریقای جنوبی انجام می دهند.

با این تغییر مسیر، حدود 6000 مایل دریایی به سفر تجاری میان آسیا و اروپا افزوده شده و این سفر سه تا چهار هفته طولانی تر می شود.

روزنامه گاردین گزارش داد، هر ساله حدود 19 هزار کشتی از کانال سوئز عبور می کند؛ به این ترتیب این کانال که یکی از اصلی ترین مسیرهای عبوری جهان به ویژه برای انتقال سوخت های فسیلی و کالاها میان آسیا و اروپا محسوب می شود، تنش ها در مسیرهای عبوری کشتی ها نقش موثری در افزایش قیمت نفت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: در پی تنش ها در دریای سرخ، 100 کشتی مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند

گاردین: در پی تنش ها در دریای سرخ، 100 کشتی مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دادند