مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-10پزشكي

74 واحد متخلف بهداشتی در سیستان و بلوچستان پلمپ شده است


رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: امسالل طی بازرسی های به عمل آمده، 125 فرد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 74 واحد متخلف پلمپ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حمید جانفدا در بازدید از مراکز ذبح دم و طیور اظهار داشت: هرگونه کشتار غیرمجاز دام می تواند سلامت فرد و جامعه را به خطر اندازد؛ زیرا هیچگونه نظارتی بر دام و فرآورده های حاصله صورت نگرفته و ممکن است مصرف این گوشت باعث بروز و انتقال بیماری در مصرف کنندگان شود.

 وی تاکید کرد: در کشتارگاه ها نظارت کامل از ابتدای ورود دام تا خروج لاشه سالم از کشتارگاه توسط متخصصین صورت می گیرد.

در این راستا به محض ورود دام زنده به کشتارگاه، دام مورد معاینه دامپزشک قرار گرفته در صورت نداشتن بیماری اجازه کشتار داده می شود.

 جانفدا اظهار داشت: در کشتارگاه کشتار دام تحت نظارت ناظر ذبح شرعی و دامپزشک صورت می گیرد و در نهایت لاشه حاصله مورد بازدید دامپزشک کشتارگاه قرار گرفته و در صورت نداشتن بیماری و اطمینان از بلامانع بودن مصرف آن، با نصب لیبل روی لاشه اجازه خروج از کشتارگاه داده می شود.

وی با بیان اهمیت موارد فوق خاطر نشان کرد: به شهروندان عزیز اکیداً توصیه می گردد با اطمینان خاطر گوشت دامهای ذبح شده در کشتارگاه را مصرف نمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

74 واحد متخلف بهداشتی در سیستان و بلوچستان پلمپ شده است

74 واحد متخلف بهداشتی در سیستان و بلوچستان پلمپ شده است