مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 18:152023-11-26سياسي

جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی هند


قائم مقام وزارت خارجه هند در هجدهمین دور رایزنی های سیاسی ایران و هند در تهران به جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی این کشور اشاره کرد و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط اقتصادی با ایران در حوزه های مختلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هجدهمین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند صبح امروز (یکشنبه) پنجم آذر ماه با حضور هیأت های وزارت خارجه های دو کشور به ریاست قائم مقام وزارت امور خارجه هند وینای موهان کواترا و معاون سیاسی وزارت امور خارجه علی باقری در محل وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد.

در این نشست چهار ساعته طیفی از موضوعات سیاسی، اقتصادی، کنسولی و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و اولویت های روابط دو کشور در دوره پیش رو مشخص شد.

علی باقری در این نشست ضمن استقبال از گسترش و توسعه مناسبات دو کشور، بر ایجاد ساز و کارهای مناسب برای تضمین تعاملات راهبردی و پایدار بین دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین بر گسترش روابط ایران و هند در عرصه های چندجانبه و منطقه ای از جمله در قالب سازمان همکاری شانگهای و بریکس و نیز در چارچوب سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی هند

جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی هند