مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 00:452023-12-14پزشكي

سند مدیریت سموم کشاورزی گامی موثر در مسیر سلامت است


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اجرای سند چشم انداز کاهش و مدیریت مصرف سموم کشاورزی، تحولی موثر است که باید تامین مالی این سند با جدیت دنبال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم صالحی فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران پنج شنبه شب در همایش استانی با موضوع ساماندهی سموم کشاورزی و ارتقای سلامت که در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آمار مصرف سموم کشاورزی در سطح کشور نشان از این دارد که طی یکی دو دهه گذشته اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وی افزود: اقدامات انجام شده از سوی سازمان هایی که در کنترل مصرف سموم شیمیایی، بهینه تر کردن و یا حذف سموم پر خطر نقش آفرینی داشتند جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در دهه 60 میزان مصرف سموم کشاورزی در کشور تقریبا 47 هزار تن بود که این میزان در استان مازندران به حدود 13 هزار تن می رسید، اضافه کرد: امروز خوشبختانه میزان مصرف سموم چه در کشور و چه در استان، کاهشی شده است.

صالحی فر تصریح کرد: در حال حاضر باوجود اقدامات انجام شده، جز استان هایی هستیم که بیشترین میزان مصرف سموم را داریم که  قطعا نسبت سهم مازندران در تولیدات باغی و کشاورزی کشور نیز در این مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند مدیریت سموم کشاورزی گامی موثر در مسیر سلامت است

سند مدیریت سموم کشاورزی گامی موثر در مسیر سلامت است